torsdag 30. juni 2011










Det er ferietid og Fröken Alvestöv vandrer sine feriedager i Spanias rike. De vanlige innleggene legges bort for en stund, men til gjengjeld vi jeg dele skatter jeg finner på min oppdagelsesferd her i Spania, med dere. Serien heter "Fröken alvestöv og Spanias skatter" og tar deg med på en reise i det kreative, kunstneriske og kulturelle Spania. Det første innlegget i serien heter "Barcelona - et lite skattekammer".  Nyt det lekre interiøret!

For de fleste av oss er Barcelona shopping, Gaudi, tapas, ferieliv og kanskje også fotball? For meg er Barcelona nå også IVO&Co. - En helt fantastisk interiørbutikk med beliggenhet i El Born. El Born er kanskje den mest fasjonable bydelen i Barcelona, allikevel har den beholdt det autentiske. For meg representerer IVO&Co derimot ikke det typiske Barcelona eller det generelt spanske. Butikken blander retro, fransk stil og vintage på en måte som gir oss følelsen av ro og et liv langt utenfor den travle asfaltjungelen. Jeg forelsket meg i mange små skatter, men dessverre var de fleste for tunge til å få med seg hjem. Men neste gang stiller jeg forberedt; altså med tom koffert…















For mer om butikken, se http://www.ivoandco.com/

Om du tar turen til Barcelonas El Born og IVO&Co, kan jeg anbefale at du avslutter med herlig, lukseriøs tapas som absolutt smaker mer enn den koster. Denne finner du hos Lonja de tapas (www.lonjadetapas.com) eller tapasmarkedet på norsk. -Que aproveche!






1 kommentar:

  1. nydelige bilder av herlige farger. åå har så lyst å reise til barcelona.men får vente til en anne sommer...@hilsen lykke

    SvarSlett