torsdag 6. oktober 2011

LONDON, BABY.









































I just love London, what about you?








Åpningen av fotosiden "Øyeblikk"har gått over all forventning! Hele 102 bidrag har kommet inn idet det er igjen en dag av konkurransen. Det er fortsatt igjen noen timer å gjøre det på - klikk deg inn på siden vår gjennom logoen over og link opp ditt bilde av sommerens siste sang. 

fredag 30. september 2011

PIZZABOK - en bok for ganen og øyet!



Torsdag kveld var jeg på lanseringen av "PIZZABOK" på Åpent Bakeri. Her krydde det av glade mennesker, spennende pizza og herlig prosecco - for en feiring! Selv om det var fristende å være i den gode stemningen og bare fokusere på den, kjente jeg at trangen til å forevige meldte seg.




En av mine venner Lars Petter Pettersen, som også er en svært dyktig og anerkjent fotograf, inviterte meg til å feire denne begivenheten. Han har vært med å gjøre boken fantastisk med sine levende, vakre og spennende bilder - man vil bare lage og spise pizza! Gratulerer med et glitrende resultat, Lars Petter!







På lanseringsfesten kunne vi kose oss med flere spennende, italienske pizzaer. Jeg er ikke et utpreget pizzamenneske, men disse falt virkelig i smak! En fugl hvisket meg i øret at en av "hemmelighetene" ligger i å bruke creme fraiche på pizzaen. Det fine er at du også kan bli en pizzaguru og skape de himmelske smakene jeg lot meg fortrylle av på torsdag - alle tips og triks står i boken!














Boken gir deg inspirasjon gjennom både tekst og bilder. Kjøp den og gled deg til hjemmelaget pizza på italiensk vis - det vil bli et herremåltid, en gourmetopplevelse av de sjeldne. 








mandag 26. september 2011







Hva tror du disse jentene har til felles foruten en adjunkttittel, grønne øyne, interiørfetisj, langt, mørkt hår, mellomfag i kunst-og håndverk, effektivitetssans, kreativitetshunger, en forkjærlighet for landsbygda og te?


Jo, vi elsker fotografi!


Dette har resultert i at vi, Stine og Marielle, har vært svangre med en fotoidé i noen måneder og nå skal den snart se dagens lys... 

- Så kjære fotovenner, gled dere! Om noen dager vil dere få mulighet til å ta del i en helt ny fotoverden. Dere vil motta inspirasjon, tips og triks, men også være viktige inspirasjonskilder for hverandre.







Følg med! - Vi kommer med mer informasjon om få øyeblikk.





fredag 23. september 2011

ELVELANGS I FAKKELLYS




Hvert år, en torsdag ved høstjevndøgn, slukkes turveibelysningen og tusenvis av fakler tennes langs Akerselva. På torsdag kveld var jeg med på dette vakre arrangementet og opplevde urban, stemningsfull natur og spennende kunstneriske innslag.




Akrobatikk i tekstil.



Dancing in the dark...




Spennende skyggeteater - menneske vs innsekt!








"Light my way"




Min vakre venninne, Mette...




...tenner et lys...




En flyvende drage gjør en mørk, stemningsfull vandring enda mer spennende.




Noe for de små...




...og noe for de store.





ER DU EN AV DE HELDIGE VINNERNE?



Tusen takk til alle dere som deltok på... 






Nå er vinnerne kåret og de heldige er:

Takhøyde (vant på nr.2)
Med et lekent sinn (vant på nr.33)
Rødhette (vant på nr. 36)



Gratulerer med nye øredobber!