tirsdag 7. juni 2011

Ta turen innom Ester i sommer!



Skal du avlegge "søta bror" en visitt i sommer, anbefaler jeg deg å ta et stopp hos Ester. "Esters Café, Loppis og Interiör" finner du i et gult hus rett ved E18 i Långserud, en knapp time rett vest for Karlstad. I caféen kan du få noe deilig å bite i, du kan lete etter skatter i loppishuset, kjøpe vakre vekster i blomsterbutikken eller beundre interiør av den rustikke, franske eller industrielle looken i andre etasje. Butikken er åpen de fleste dager frem til kl.16.00.


  


Tallerken i herlig retromønster fra Esters Loppis.



Likte denne askjetten veldig godt, hadde de bare hatt flere... 
                                                                                                                    




Disse gryteklutene kan bli dine for under tjue kroner!





Jeg ønsker meg en slik! Er det noen som vet hvor jeg får
tak i en lignende her hjemme? - Den kan gjerne være hvit.



I Esters Loppis kan du finne masse spennende til en rimelig penge! Jeg forelsket meg i disse små mokkakoppene fra finske Arabia. Arabia (nå eid av Ittala) har laget keramikk av fineste sort siden 1873.I Finland er keramikken høyt verdsatt, de eldre kolleksjonene er spesielt verdifulle og har blitt populære objekter for samlere.


Jeg elsker mønsteret på disse koppene!


Har du sett slike i Norge noen gang? Hvor mye koster de her? Jeg kunne tenke meg flere:)



Trenger du flere tips om Loppis på vegen mellom Oslo og Stockholm kan det hende jeg kan hjelpe deg!




4 kommentarer:

  1. Herlig herlig herlig, Mariellen min :)
    Ja til massevis av loppisinnlegg fra deg!!!!

    Jeg tror kanskje jeg så en haug av det Arabia-serviset i dag, i den øverste fargen!! Skal sjekke litt om du kan få fatt i det!

    KLEM til deg!

    SvarSlett
  2. hei du jeg har slike asjetter og tallerkner og dype tallerkner til salgs... Grøn Anna fra Rørstrand, den eldste varianten :) noen av dem er litt krakelerte i glasuren men fiiiine. Bare å gi et pip om du er interessert. Jeg har 5 små asjetter, 3 tallerkner og 3 dype tallerkner. *♥* e-post miesmirakler@gmail.com

    SvarSlett